Browse Category: Kesihatan

Info Penting Buat Kaum Hawa!!! Vagina Saya Terjatuh/Terkeluar Ketika Melakukan Seks Dan Ini Kisahnya….Sila Baca…

Tahukah anda yang 40% wanita pernah mengalami pengalaman vagina terjatuh atau terkeluar ketika melakukan seks? Ha… jom elak daripada mengalami pengalaman ngeri ini!

Miss V Terjatuh Ketika Melakukan Seks?

Bunyi macam menakutkan dan merisaukan bukan? Tetapi, ya ini boleh terjadi kepada sesiapa saja!

Dan ini  telah berkongsi pengalaman seorang kenalan tentang vaginanya yang terjatuh atau terkeluar ketika sedang melakukan seks beserta butirannya.

Berikut adalah perkongsian dari laman sesawang tersebut:

Tidak mustahil untuk mengadakan hubungan seks yang terlalu ganas atau kasar hingga ia boleh menyebabkan vagina terkeluar atau jatuh. Wanita ini telah mengalaminya sendiri.

Beliau pernah menjalani pembedahan separa hysterectomy iaitu pembedahan membuang rahim. Beliau juga telah membuat prosedur mengikat tiub. Sebelum ini, beliau juga pernah bersalin.

 

Pasangannya mempunyai saiz zakar sebesar tin minuman air tenaga. Walaupun beliau tidak tahu sama ada makluman ini ada kena mengena atau tidak kerana seks bukanlah punca utama kejadian ini.

Kemudian, beliau dan pasangannya telah menjalani sesi keintiman yang lebih kasar dari biasa yang membuatkan beliau rasa sakit.

Beliau fikir itu kerana pasangannya asyik melanggar serviksnya tetapi beliau tetap menikmati sesi tersebut.

Tetapi selepas selesai dan pasangannya menarik keluar zakar dari miss V-nya, anda tahu apa jadi…

Beliau rasa ada sesuatu yang tak kena! Tiba-tiba beliau mula rasa loya. Beliau juga rasa vaginanya seperti mengembang!

Rasa seperti hendak membuang air namun apabila ke tandas, tiada apa-apa. Beliau tidak dapat membuang air kecil hingga terpaksa meneran.

Pelvic Organ Prolaspe/ Vaginal Prolapse

Pasangannya kemudian mula menegur ‘apakah donut merah jambu pelik itu?’.

Beliau tidak faham pada mulanya, hinggalah pasangannya itu mengambil gambar dan menunjukkan padanya.

Di saat itulah, beliau sedar, vaginanya telah terkeluar!

Secara teknikalnya, kejadian ini dipanggil sebagai pelvic organ prolaspe atau vaginal prolapse dan hampir 40% wanita pernah mengalaminya.

Ia terjadi terutamanya pada mereka yang mempunyai otot pelvik yang lemah. Sama ada wanita yang lebih berumur, sudah bersalin atau yang pernah menjalani pembedahan.

Walaupun ia kedengaran sungguh mengerikan dan menyakitkan, sebenarnya ia tidaklah sesakit yang dibayangkan. Hanya rasa ‘berat‘ atau ‘penuh‘ di bawah sana dan sukar untuk membuang air kecil.

Rasa tidak selesa yang sederhana namun ia lebih sakit jika keseluruhan vagina yang terkeluar.

Apa Yang Boleh Anda Lakukan?

Ok, bunyinya memang agak mencemaskan, bukan? Tapi apa yang kita boleh lakukan untuk mengurangkan risiko mengalami perkara yang sama? Secara amnya, ini yang anda boleh lakukan:

  • Senaman Kegel dengan kerap. Jika anda tanya mana-mana bidan, mereka juga akan mencadangkan senaman ini. Kerana ia menguatkan otot pelvik anda terutamanya bagi mereka yang sudah bersalin.
  • Elakkan sembelit atau rawat sembeli jika ada. Makanan seimbang adalah kunci utama di sini. Banyakan makanan berserat dan minum air kosong dengan secukupnya.
  • Elakkan mengangkat barang terlalu berat dan pastikan postur anda betul. Ada sebab mengapa kebanyakan wanita tidak digalakkan mengangkat berat dan ini adalah salah satu daripadanya.
  • Kawal batuk dan ketawa anda. Batuk yang terlampau kuat atau ketawa terbahak-bahak hingga terbatuk juga boleh menjadi penyumbang. Elakkan merokok atau apa-apa tabiat yang boleh menyebabkan batuk teruk.
  • Kawal berat badan. Berat badan berlebihan juga adalah salah satu risiko. Jadi amat penting untuk sentiasa memantau berat badan.

‘Vaginal prolaspe’ atau ‘pelvic organ prolaspe’ memang boleh dirawat. Tetapi ia memakan masa untuk dirawat. Mengapa perlu rawat jika anda boleh berusaha untuk mengelakkannya dari terjadi, betul tak?

Mari sama-sama kita elak kejadian ini, ok?

Jaga kesihatan anda wahai wanita semua!

 

 

INFO PENTING KHUSUS UNTUK KAUM HAWA!!! ‘PARABEN BAHAN KIMIA PEMBUNUH DALAM SENYAP’ WANITA KONGSI PUNCA KEMATIAN IBU SAHABATNYA KERANA KANSER PAYUDARA

Tidak dapat tidak kita melarikan diri dari menggunakan bahan kimia dalam seharian . Samada kita sedari atau tidak , kebanyakkan produk kosmetik hari ini mengandungi bahan kimia yang boleh membunuh dalam senyap .

Menerusi perkongsian seorang wanita yang mana sahabatnya baru sahaja kehilangan ibunya akibat kanser payudara .

Ikuti perkongsiannya :

BUNUH DALAM SENYAP

Semalam ada kawan kak ekin baru je kematian ibunya akibat dari kanser payudara. Dan 2 minggu lalu, ex-officemate dah dipotong payudara nya kerana kanser.

Paraben antara punca kanser payudara

Hati kak ekin mula rasa bimbang. Lantas kak ekin terus buat kajian untuk cari punca kanser. Nahhh..hasil dari carian blog Dr Zubaidi mengatakan 99% sampel tisu yang diambil dari pesakit kanser mengandungi Paraben!

Bukan Paraben sahaja bahkan ada family of paraben yang lain juga :

Hurmmm..kak ekin dah start berpeluh. Terus mencari lagi info apekebenda nya paraben tu?

Paraben ni sejenis bahan pengawet yang sering digunapakai oleh kilang dalam menghasilkan barangan kosmetik dan alat penjagaan diri kerana ianya jauh lebih murah dan mudah.

Rupanya kebanyakkan barang penggunaan seharian seperti pencuci muka, sabun, toner, feminin wash, syampu, minyak rambut, losyen, deodorant dan sebangainya mengandungi Paraben. Tak kesah la nama dia methylparaben ke ethylparabel ke atau propylparaben..tu sume adalah sejenis paraben.

Ini adalah sangat serammmm..! Lagi seram dari layan cite fiksyen syasya hokey.

Bagaimana Paraben boleh tercetusnya Kanser?

Paraben ni dapat meningkatkan kadar estrogen dalam darah. Disebabkan penghasilan estrogen yang tidak normal, maka ianya boleh mengakibatkan kanser payudara.

Walaupun kandungan paraben dalam penghasilan produk telah mengikut garis piawaian selamat yang dikeluarkan oleh KKM. Tetapi dengan penggunaan beterusan bagi jangka masa panjang mampu menjadikan wanita menghidapi kanser payudara.

Paraben bukan je merangsang kanser payudara tauu. Malah dapat menggangu kesuburan lelaki, risiko sakit tiroid, anak kecil akil baligh lebih cepat dari waktunya dan menyebabkan reaksi alergi dan ruam.

Oleh itu kak ekin nak pesan berhati-hati lah dalam memilih barangan yang dipakai. Cari kandungan yang bebas dari Paraben.

Kak ekin memang faham ajal maut cara kematian tu semua di tangan tuhan. Tapi awak pun kena la berusaha cari produk yang tidak berbahaya. Jangan menzalimi diri hanya sebab awak nak cantik dengan cepat.

So sayangi lah diri ANDA gais!

 

Keluhan Seorang Wanita… “Kecewa Tengok Wanita Hamil Buat Semua Benda Seperti Sebelum Hamil”

Diana Daniele bersuara apabila beliau kecewa melihat wanita hamil dianggap boleh buat semua benda sama seperti sebelum mereka hamil. Jom baca keluhannya!

Pahit Getir Kehamilan

Kehamilan adalah satu fasa yang sangat mencabar buat wanita. Sama ada dari segi emosional mahupun fizikal.

Itu juga yang diluahkan oleh seorang artis tempatan, Diana Danielle yang kecewa apabila melihat wanita hamil diharapkan melakukan kerja-kerja rutin seperti normal.

Masyarakat menganggap wanita hamil boleh buat semua benda sama seperti dulu!

Di dalam perkongsian melalui akaun instragram miliknya itu, artis ini telah mengongsikan gambar anatomi seorang wanita hamil.

Gambar tersebut juga menunjukan bagaimana kehamilan memberi kesan pada fizikal seorang wanita. Beliau juga menjelaskan secara ringkas apa kepayahanyang dilalui oleh seorang wanita hamil.

Suami Haruslah Membantu Isteri

Bukan itu sahaja, di dalam perkongsiannya itu juga, Diana menegaskan bagaimana seorang suami harus membantu isterinya.

Bukan sekadar mempunyai badan yang sado, tetapi mereka (suami) nak membantu membasuh pinggan juga tidak mampu! Kerja rumah tidak akan hilang begitu sahaja ketika wanita hamil, ia tetap di sana dan tidak akan selesai jika tiada bantuan.

Melalui perkongsian Diana juga, beliau menyatakan yang tugas wanita tidak habis setelah melahirkan zuriat. Malah tanggungjawab bertambah dengan menjaga dan menyusukan anak pula.

Beliau juga berpesan kepada wanita, jika sudah rasa tidak mampu, belajar meminta bantuan.

Betul apa yang dikongsikan oleh Diana. Fasa wanita hamil dan proses menjadi ibu adalah fasa yang kritikal. Wanita akan menjadi sangat sensitif secara fizikal dan emosional hingga boleh memberi kesan yang berkekalan terhadap mereka.

Perubahan Yang Dilalui Wanita Hamil

Mari kita lihat dari sudut fizikal terlebih dahulu. Anda pernah membaca artikel ini?

Melalui artikel di atas, anda dapat lihat betapa banyak sebenarnya perubahan fizikal yang dialami oleh wanita hamil.

Bukan sekadar luaran yang semakin ketara, malah organ dalaman juga terkesan. Lihat saja bagaimana organ dalaman terpaksa dihimpit demi memberi ruang kepada si kecil.

Memang hormon memainkan peranan yang besar dalam menyebabkan seorang wanita hamil menjadi lebih emosional.

Tetapi bayangkan, anda terpaksa bertahan hingga 40 minggu segala perubahan fizikal ini, tentu sahaja emosi juga terkesan. Orang lain tidak akan faham apa yang dilalui anda kecuali anda.

Orang lain tidak akan faham apa yang dilalui anda kecuali diri anda sendiri.

Disebabkan itulah, seperti nasihat Diana Daniele, jika sudah hingga ke tahan anda tidak tahan, suarakanminta bantuan.

Kerana hanya diri kita yang tahu tahap limitasi badan kita. Dan sebagai orang luar, hulurkan bantuan walaupun tidak di minta, kerana percayalah, huluran anda amat dihargai.

Sumber rujukan: Instagram Diana Daniele

 

10 Cara Menjaga Sistem Organ Pencernaan Agar Sehat Setiap Hari

Bagi anda yang ingin mengetahui bagaimana cara menjaga sistem organ pencernaan agar sehat selalu, silahkan simak di bawah ini.

Tahukah anda bahwa 80% gejala masalah penyakit berasal dari masalah organ pencernaan yang kurang baik, apabila ada salah satu organ pencernaan yang terganggu maka kesehatan anda juga bisa ikut terganggu.

Pengertian Organ Pencernaan

Apa yang dimaksud dengan organ pencernaan? Begini, sebenarnya organ pencernaan itu hanyalah sebuah istilah nama ataupun singkatan, karena istilah organ pencernaan ini memiliki beberapa kaitan ataupun hubungan dengan beberapa organ-organ lainnya yang ada dalam tubuh kita, adapun organ pencernaan (primer) yang harus di jaga agar tetap sehat diantaranya :

Kerongkongan, Hati, Kelenjar empedu, Pankres, Lambung, Usus besar, Usus halus, Rectum, Anus

Diatas itulah yang disebut dengan organ-organ pencernaan utama (primer) yang akan kita bahas supaya tetap sehat setiap hari. Sedangkan untuk rongga mulut, gigi, lidah dan kelenjar ludah itu kita anggap sebagai organ luar meskipun juga termasuk organ pencernaan namun organ-organ ini hanya membantu sebagai perasa serta penghancur makanan saja (sekunder).

Jadi untuk menjaga sistem organ pencernaan (primer) seperti yang sudah di tulis diatas itu perlu perhatian lebih, untuk lebih jelasnya anda bisa menyimaknya di bawah ini.

10 Cara Menjaga Sistem  Organ Pencernaan Agar Sehat Setiap Hari :

1. Cukup minum air
Hal yang pertama tentu saja yang paling penting, yaitu cukup minum air. Jangan anggap ini spele, pastikan anda minum 8 liter air putih setiap hari.

2. Pilih makanan tinggi serat
Makanan berserat tinggi sangat lah bagus untuk organ pencernaan kita, selain bermanfaat juga dapat membersihkan saluran-saluran pencernaan itu sendiri.

3. Kurangi makanan berlemak
Jangan salah, tubuh kita juga perlu lemak. Namun ada 2 jenis lemak yang kita ketahui yaitu lemak jahat dan lemak baik. Untuk menghindarinya anda cukup mengurangi saja makanan yang banyak lemak, bukan tidak makan sama sekali tapi di kurangi karena tubuh juga perlu lemak namun tidak berlebihan.

4. Hindari makanan terlalu asam
Bukan tidak boleh mengkonsumsi makanan yang mengandung asam, tapi jangan terlalu asam karena efeknya akan berpengaruh pada kadar gas di lambung kita.

5. Hindari makanan terlalu pedas
Sama seperti diatas, bukan tidak boleh mengkonsumsi nya hanya saja jangan terlalu memaksakan diri untuk mengkonsumsi makanan yang sangat pedas. Sebab hal ini dapat merusak dinding lambung. Selain itu makanan terlalu pedas juga dapat menggangu kerongkongan dan mengakibatkan panas dalam.

6. Jangan biasakan menahan kencing
Apapun keadaan anda, saat sakit kencing maka haruslah segera membuang nya. Terlalu sering menahan kencing bisa mengakibatkan batu ginjal yang sudah pasti merusak organ pencernaan.

7. Hindari minuman bersoda
Hati-hati jika anda sering minum soda, sebab kandungan asam dalam soda sangatlah tinggi. Soda juga bisa mengganggu gas lambung.

8. Kurangi minuman berkafein
Pasti anda sudah tahu kan apa saja minuman berkafein tinggi? Ya, itu adalah kopi dan teh. Bukan di larang tapi dikurangi, karena kafein mempunyai efek yang buruk bagi organ pencernaan jika di konsumsi dalam jangka panjang.

9. Konsumsi Yogurt
Mengapa harus yogurt? Alasannya adalah karena yogurt itu unik dari kebanyakan jenis makanan lainnya sebab di dalamnya mengandung bakteri baik yang akan membantu pencernaan untuk melawan bakteri jahat.

10. Perbanyak makan buah pisang
Sebenarnya bukan hanya buah pisang, buah apel dan pepaya juga bisa,  namun buah pisang lebih unggul dan sangat baik untuk organ pencernaan.

Demikianlah informasi kesehatan mengenai 10 cara menjaga sistem organ pencernaan manusia supaya sehat setiap harinya. Semoga informasi ini dapat membantu anda merawat sistem pencernaan untuk menghindari 80% gejala berbagai macam penyakit. Semoga bermanfaat!

Tips Mudah Elak Kucing Membuang Najis Merata-rata

Di kawasan perumahan yang saya tinggal, banyak kucing yang selalu datang untuk meminta makanan. Ayah kesian dengan kucing-kucing tersebut dan selalu menjamu mereka dengan friskies dari pelbagai brand. Ada juga kedengaran jiran yang kurang gemar dengan kucing-kucing yang selalu membuang najis di rumah mereka. Tak kurang juga dengan rumah kami juga dipenuhi dengan najis kucing di kawasan yang bertanah atau berpasir.

 

Oleh yang demikian, mak juga cuba melarang ayah untuk berhenti memberi makanan kepada kucing sebab takut jiran menyalahkan kami yang selalu menjamu kuicng-kucing terbiar. Tetapi, bila kesian, kami terpaksa memberi jugak.

 

Oklah point penting disini ialah saya nak berkongsi tips untuk elakkan kucing membuang najis atau kencing merata-rata di dalam atau diluar rumah yang saya perolehi dari sumber internet. Tips ini juga boleh menjadi panduan dan pengetahuan untuk saya dan anda semua. Semoga anda mendapat manfaat darinya.

 

1.Cuka

 

Jika anda terlihat tempat di mana kucing anda baru sahaja kencing, anda perlu membersihkannya segera. Kucing cenderung pergi ke tempat yang sama berulang-ulang kali, oleh itu anda perlu bertindak segera. Gunakan kain bersih untuk mengelap air kencing hingga kering. Setelah bersih, bilas dengan menggunakan sedikit air dan cuka. Cuka membantu menghilangkan bau yang tidak menyenangkan dan sangat berkesan menghilangkan bau dari air kencing kucing.

 

2.Toilet Traning

 

Sediakan kawasan yang berpasir untuk kucing dan ajarkan mereka untuk menggunakannya dengan kerap. Kebanyakan kucing mempunyai kebolehan belajar dengan agak cepat.Saya takde pun mende tuh sbb saya suka kucing berak @ kencing ditempat2 tersorok diluar kawasan rumah.

 

3.Serai

 

Orang cakap bau serai adalah sejenis bau yang benar-benar tidak disukai oleh kucing. Anda boleh membeli beberapa produk berasaskan serai atau serai wangi di pasaraya berdekatan dan semburkan di kawasan di mana kucing sering kencing di dalam rumah ataupun anda boleh letakkan sahaja di tempat yang strategik seperti di dalam bilik atau di dapur.

 

5 Bahaya Keringkan Pakaian Di Dalam Rumah..sila ambil perhatian!!!!!!!!!!!!

peluang membasuh pakaian bagi anda yang bekerja mungkin pada hujung minggu. Namun kadang-kadang kain yang terlalu banyak menyebabkan anda terpaksa menjemur di dalam rumah kerana tiada ruang untuk sidai kain. Cuaca juga boleh menjadi penyebab anda tidak jemur kain di luar rumah. Tetapi tahukah anda jemur kain di dalam rumah boleh berkait dengan masalah kesihatan?

Cuba lihat beberapa alasan yang menyatakan kenapa jemur kain di dalam rumah tidak elok dari segi kesihatan…

Boleh Jadi Kanser

Jika anda suka guna pelembut kain selepas mencuci pakaian kerana bau yang wangi, perlu tahu kandungan acetaldehydes yang tinggi menjadi sebab utama penyakit kanser. Lebih elok cuba elak menjemur kain di dalam rumah kerana berbahaya jika anda selalu sedut udara tersebut.

Pengaruh Alergi

Udara yang terperangkap di dalam rumah boleh menjadi bakteria. Kalau anda yang ada masalah kulit, kena belajar elak jemur kain di dalam rumah, ya. Sebab ini salah satu faktor utama anda mengalami alergi (ruam) dan masalah gangguan pernafasan.

Beracun

Pernah tak anda basuh kain dan terlupa nak sidai dan akhirnya kain yang dibasuh bertukar bau jadi busuk walau pun pakaian sudah direndam pelembut. Ya, itulah racun. Hanya dalam jangka waktu tertentu, udara yang disedut beri kesan buruk kepada kesihatan kepada anda tanpa disedari.

Asma

Pengeringan pakaian di dalam ruangan akan meningkatkan kelembaban ruangan dan menyebabkan kenaikan debu. Ini adalah satu alasan utama penyebab asma dan alergi.

Lemahkan sistem ketahanan tubuh

Boleh melemahkan sistem ketahanan tubuh kalau selalu amal jemur kain dalam rumah. Jadi tidak pelik kalau anda cepat selesema, demam atau mungkin diserang pelbagai penyakit lain.

Jalan penyelesaiannya, anda boleh sediakan tempat jemuran di luar rumah. Kalau tiada tempat sangat, cuci kering lagi selamat. Cuma jimat tidak begitu nak menjadilah! Semuanya di tangan anda, kalau boleh pastikan kain yang basah terdedah dengan sinaran matahari tetapi jangan secara terus. Nanti cepat pula kusam dan luntur warna kain anda.

semoga bermaafaat

Doktor Ini DEDAH Betapa BAHAYA Air Kacang Soya Yang Ramai TAK TAHU !!!

Pernahkah anda minum air soya ? Kemungkinan besar jawapannya pernah sebab KACANG SOYA dipromosikan sebagai makanan atau minuman kesihatan yang sangat berkhasiat. Beratus-ratus kajian telah dibuat diseluruh dunia dan kesimpulan daripada kajian itu menunjukkan KACANG SOYA menyebabkan bermacam-macam masalah kesihatan seperti masalah………

Doktor Ini DEDAH Betapa BAHAYA Air Kacang Soya Yang Ramai TAK TAHU !!! | Pernahkah anda minum air soya ? Kemungkinan besar jawapannya pernah sebab KACANG SOYA dipromosikan sebagai makanan atau minuman kesihatan yang sangat berkhasiat. Pergi saja mana-mana kedai mini mart, kalau tidak ada air soya, itu bukan mini mart namanya.

Kenapa tidak ? Sebab KACANG SOYA begitu “gila” sekali dipromosikan sebagai makanan/minuman kesihatan yang baik untuk badan kita.

KACANG SOYA mula dipromosikan secara besar-besaran sebagai makanan/minuman kesihatan pada awal 1990an. Sebelum itu, amat jarang sekali kita dengar pasal SOYA. Cuba kita tanya datuk nenek kita adakah pada zaman muda mereka SOYA begitu popular seperti zaman ini. Jawapan mereka mungkin tidak.

Begitu banyak produk berasaskan KACANG SOYA seperti minuman KACANG SOYA, tauhu, malah minyak KACANG SOYA diperkenalkan kepada masyarakat kita dan diangkat sebagai “super food”. Berjuta-juta duit dilaburkan untuk pemasaran supaya masyarakat yakin KACANG SOYA ini selamat.

Dalam satu kajian yang dibuat di Amerika Syarikat pada tahun 2007, 85% penduduk Amerika percaya bahawa KACANG SOYA adalah baik untuk kesihatan dan tidak merbahaya kepada kita. Maka berjayalah syarikat-syarikat pengeluar SOYA memperbodohkan kita bahawa KACANG SOYA ini selamat tetapi sebenarnya TIDAK !!! Amerika adalah pengeluar KACANG SOYA terbesar di dunia dengan pengeluaran sebanyak 108 juta tan metrik setahun.

Tidak ada SATU bahan pun dalam SOYA yang baik untuk kesihatan. Kesemuanya JAHANAMKAN kesihatan kita, Beratus-ratus kajian telah dibuat diseluruh dunia dan kesimpulan daripada kajian itu menunjukkan KACANG SOYA menyebabkan bermacam-macam masalah kesihatan seperti masalah penghadaman, mengurangkan sistem imun badan, merosakkan sistem saraf, masalah kemandulan, penyakit jantung dan juga KANSER!!!

KACANG SOYA mengandungi suatu bahan yang dinamakan PHYTOESTROGEN. Ini adalah bahan yang menyerupai hormon wanita iaitu ESTROGEN. Phytoestrogen ini tidak dihasilkan dalam badan kita tetapi ianya adalah daripada sumber tumbuhan antaranya daripada KACANG SOYA. Kaum lelaki tidak sepatutnya makan/minum bahan berasaskan KACANG SOYA sekiranya anda ingin kekalkan kelakian anda.

Lelaki yang selalu mengambil bahan berasaskan KACANG SOYA boleh mengalami masalah kurang nafsu seksual, mati pucuk dan kemandulan. Ia juga akan menyebabkan berat badan bertambah seterusnya menyebabkan obesity. Wanita yang mengambil Phytoestrogen secara berlebihan berisiko tinggi untuk mengidap KANSER PAYUDARA dan juga masalah obesiti.

Phytoestrogen ini akan mengganggu kelenjar sistem endokrin badan iaitu kelenjar adrenal dan kelenjar thyroid. KACANG SOYA juga dikategorikan sebagai makanan yang mengandungi GOITROGEN. Goitrogen ialah bahan yang mengganggu aktiviti kelenjar thyroid. Adakah anda sentiasa berasa letih, kurang tenaga, kurang penumpuan, kulit kering, kurang nafsu seksual dan tinggi kolesrol ? Jika ya, anda mungkin mengidap penyakit HYPOTHYROIDISM, satu keadaan yang disebabkan oleh kelenjar thyroid kurang merembeskan hormon thyroid.

Perubatan moden menyalahkan “autoimmune” sebagai punca penyakit ini tanpa mengambil kira faktor pengambilan berlebihan produk berasaskan KACANG SOYA yang mungkin menjadi penyebab penyakit ni. Ini tidak memeranjatkan kerana faktor pemakanan ditolak seratus peratus dari perubatan moden.

Tanyalah mana-mana pelajar perubatan, adakah mereka diajar tentang DIET yang salah menjadi punca penyakit ? Jawapan mereka saya yakin TIDAK kerana Perubatan Barat tidak menitik beratkan soal DIET atau MAKANAN sebagai punca penyakit. “Jangkitan kuman”, “punca tidak diketahui”, “autoimmune” – inilah antara punca penyakit yang dicanangkan setiap hari dengan MENOLAK faktor diet yang salah.

BERHENTI SEGALA PRODUK BERASASKAN KACANG SOYA SEKARANG SEKIRANYA ANDA PENTINGKAN KESIHATAN BADAN ANDA.